LT  EN  
 
  Martin A. Dege

Naujienos    Menas ir verslas    

Ketvirtasis žingsnis: organizuotumo svarba

2002-02-14.The Baltic Times. Paul E. Adams


"Dauguma nesėkmių yra netinkamai panaudoto laiko išdava."
Napoleon Hill



Tonis niekada neturėjo laisvo laiko, tačiau jis kažką nuolat veikė. Jis visą laiką buvo užimtas, visą laiką jautė spaudimą, visada jautė, kad jis niekados neturi laisvos minutės ir retsykiais jausdavo užuojautą sau.

Tonis buvo tiesiog neorganizuotas.

Jis atsiliepdavo į kiekvieną kvietimą, pradėdavo ir neužbaigdavo daugybės užduočių. Jei Tonio paklaustumėte, kaip jo reikalai, jis atsakytų, kad yra per daug užimtas. Per daug užimtas, kad džiaugtųsi gyvenimu, savo šeima, ir per daug užsiėmęs, kad vystytų savo verslą.

Retkarčiais mes esame tokie kaip Tonis. Mes jaučiamės sugluminti viso to, ką privalome padaryti. Trumpai tariant, mūsų verslas ar karjera nėra lengvas pasivaikščiojimas. Tik ar todėl, kad mūsų lėkštė per pilna, ar kad nesugebame organizuoti savo laiko?

Iškyla klausimas: jeigu jūs negalite kontroliuoti savo laiko, kaip jūs galite kontroliuoti savo verslą ir kitų žmonių laiką? Jei elgiatės kaip Tonis – laikas keistis. Eikite į priekį, būkite sąžiningas sau.

Neorganizuoti verslininkai sunkiai vadovauja savo verslui. Jie užima gynybinę padėtį, leisdami verslo reikalams ir darbuotojų poreikiams valdyti jų darbo dieną ir darbo grafiką. Jie gali manyti, kad vis dar vadovauja, bet aš tuo abejoju.

Kaip galėtumėte sužinoti, ar jūsų verslas organizuotas? O gal jūsų versle painiava? Apsižvalgykite. Ar jūsų verslas tvarkingas, ar švarus, ar efektyvus, o galbūt nerūpestingai atliekamas?

Daugeliu atvejų kiekviename išoriškai netvarkingame versle netvarkingi ir finansiniai dokumentai. Tuomet tikėtinos klaidos, galimi nuostoliai ir bankrotas.

Prieš jums pradedant permodeliuoti jūsų verslą, leiskite paklausti: ar jūs pasiruošęs?

Jeigu jums sunku pradėti verslą iš naujo, štai keletas priežasčių, kodėl.

Visų pirma, ar nesunku jums pasikliauti ir pasitikėti kitais? Gal jūs primygtinai norite viską padaryti pats, kadangi "niekas kitas už jus geriau neatliks"? Jei taip, laikas pailsėti, atsipalaiduoti ir išmokti šiek tiek daugiau pasitikėti jus supančiais žmonėmis.

Galbūt jaučiate, jog jums visada per mažai laiko? Ar jūs laukiate momento, kai jau tiesiog privalu griebtis problemų sprendimo, ar planuojate iš anksto? Planavimo trūkumas gali paversti niekais jūsų planus. Jeigu nesuvokiate projekto ar užduoties esmės, tai gali privesti jus prie painiavos ir darbo neefektyvumo. Tuomet jūs stengsitės viską kontroliuoti, kreipdamas dėmesį į daugybę nereikšmingų detalių.

Jei jūs norite kada nors tapti efektyviai vadovaujančiu verslininku, privalote išmokti atskirti svarbius dalykus nuo nereikšmingų. Sėkmingas lyderis žino, kas svarbiausia, o kas yra tuščias laiko švaistymas. O jūs?

Pradėkite atsigręždami atgal ir pasižiūrėdami į "būtinų darbų" sąrašą. Ir jei jūs dar nepradėjote tokio sąrašo sudarinėti – pradėkite pagaliau! Paskui paklauskite savęs, kiek svarbi yra užduotis? Kas atsitiks, jei jos neatliksiu? Kas bus, jei šią užduotį liepsiu atlikti savo darbuotojui? Ar aš bosas, o gal tik dar vienas darbuotojas savo kompanijoje? Būkite sąžiningi atsakydami į sau pateiktus klausimus. Priešingu atveju niekas nepasikeis.

Toliau išmokite nusistatyti sau tinkamą tempą, kai reikia – pristabdykite. Skubėdami mes užsikrauname sau papildomą naštą, kadangi tik pusiau įvykdome užduotis. Mes darome klaidas prisidėdami prie savo planų žlugimo. Ir mes tai žinome!

Pabandykite štai ką: kaip siūliau "Antrajame žingsnyje" (apie reikalų tvarkymą), nustatykite sau kiekvienos dienos tikslus. Po kurio laiko pamatysite, kad dienos jums taps lengvesnės, o jūs pats tapsite produktyvesnis. Dar daugiau - atsiras dienų, kada galėsite skirti laiko sau. Štai tada jūs puikiai pasijusite.

Ar neteko pastebėti, kad, kai ateidavote į biurą, jus užvaldydavo skambantis telefonas ir su daugybe klausimų ir pageidavimų ateinantys jūsų darbuotojai? Tai ne pats geriausias būdas pradėti darbo dieną. Iš tikrųjų jūs ją praradote. Kiaušinis moko vištą.

Kaip to išvengti? Atvykite į savo biurą anksčiau ir pirmąsias 15-30 minučių dienos paskirkite pasitarimui su savimi: suplanuokite dieną, pažiūrėkite, kokią svarbiausią užduotį šiandien reikės atlikti. Nusistatykite prioritetus.

Mokėjimas organizuoti atsiperka. Suprasite, kad jūs ir jūsų laikas limituoti, kad jums geriausiai sekasi tik tam tikros užduotys. Tai reiškia, kad jūs kai ko galite paprašyti kitų ir net galite tikėtis, jog jūsų darbuotojai padės jums valdyti biznį, o ne tik prisidės prie jo.

Jei jūsų darbuotojai negali veikti savarankiškai, vadinasi, reikia tam tikrus dalykus pakeisti. Jums nereikalinga draugija darbe, jums reikalinga pagalba.

Išmokę įpročio būti asmeniškai organizuoti, atliksite daugiau negu planavote, kadangi jūsų verslas taps labiau organizuotas ir pelningas. Jūs pradėsite jausti sėkmės skonį.

Nuostabu grįžti namo ir pasakyti savo šeimai "šiandien aš daug nuveikiau".

Dr. Paul E. Adams
Professor Emeritus Ramapo College
 
  © e-Solution: InDis Baltic